Kompetensutvecklingdag för skolpersonal inom Gysam 8 september

Nyhet   •   Maj 04, 2016 08:38 CEST

Målgrupp: Lärare och studie- och yrkesvägledare på IM-språk i Gysams medlemskommuner

När: den 8 september 2016, kl 12.00-17.00
Var: Hotel Quality Galaxen, lokal Filmsalen, Borlänge

Under 2016 har man i Gysam fokus på samverkan för att möta de utmaningar medlemskommunerna ställs inför gällande nyanlända. Som ett led i det arbetet ska vi bygga nätverk för lärare och studie- och yrkesvägledare inom Gysam. Syftet är gemensam kompetensutveckling samt förberedelse till den ansökan om erasmus+projekt inom strategiska partnerskap som man i Gysam tillsammans med 6 olika länder har ansökt om finansiering för kompetensutvecklande aktiviteter för skolpersonal.

Mats Trondman är professor vid institutionen för kulturvetenskaper vid Linnéuniversitetet. Han är rikskänd för sin barn- och ungdomsforskning. Mats Trondman kommer i sin föreläsning ha fokus på det mångkulturella samhället.

12.00-13.00 Lunch (för den som vill)

13.00-14.30 Föreläsning om Interkulturalitet i skolan, Mats Trondman

15.00-15.30 Presentation av kartläggning av hur appar m.m används och aktiviteter inom projektet (förutsatt att ansökan beviljas), Pernilla Bremer

15.30-16.30 Första nätverksträffen för lärare och studie- och yrkesvägledare

16.30-17.00 Summering av dagen

Lunch och eftermiddagsfika serveras.

Anmäl dig här

Senast den 10 juni vill vi ha din anmälan.

Kommentarer (0)

Kommentera

Genom att skicka din kommentar accepterar du att dina personuppgifter behandlas i enlighet med Mynewsdesks <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Integritetspolicy</a>.