Restaurang Abu Ryad inviger i Rinkeby

Lördag 1 december kl 12.00 är det premiär för restaurang Abu Ryad på Rinkebystråket 126, med de bästa smakerna och rätterna från Mellanöstern och Jemen.

Abu Ryad Ibrahim är en både känd och populär kock i Mellanöstern. Sedan år 1973 är han bosatt i Sverige och nu öppnar han portarna till sin egen restaurang. Konceptet tar han med sig hela vägen från Damaskus till Stockholm! Restaurang Abu Ryad har fått ett strategiskt läge på Rinkebystråket, mitt i smältdegeln där kulturer, människor och smaker möts och skapar spännande och oväntade upplevelser.

– Det ska bli kul att få erbjuda det finaste och bästa som jag fått lära mig av min mamma och min mormor, som jag fått praktisera på några av Syriens och Libanons finaste restauranger, och som jag har influerats av på mina resor i Mellanöstern och Jemen, säger Abu Ryad Ibrahim.

Det är han själv och hans söner som jobbar i restaurangens kök.

Restaurang, konferens och fest
– Vi har 80 sittplatser i entrévåningen och dessutom en privatvåning för slutna sällskap i övervåningen. Det är en exklusiv plats för fester, konferenser och för speciella event. Vi har även catering, berättar han.

En smakresa för gästerna
Restaurang Abu Ryad serverar smaker från Mellanöstern och de bästa rätterna från Jemen. Som Mandi till exempel. Det är specialkryddade små lamm stekta i en speciell ugn. Här serveras också flera sorters sallader, kolgrillade rätter, grillat lamm, grillad kyckling, kebab, shawarma och fiskrätter.

Invigning lördag kl 12.00
Dörrarna slås upp kl 12.00 på lördag 1 december, Rinkebystråket 126.

Restaurang Abu Ryad kommer att hålla öppet från kl 09.00 till sent alla dagar i veckan.

Jacob Ibrahim, Familjebostäder, 0707-37 23 84, jacob.ibrahim@extern.familjebostader.com