Tehus öppnar i Rinkeby

Fredag 26 januari kl 11.00 invigs Tea House på Rinkebystråket 94. Ett klassiskt mellanösternkafé med stort urval av te, kaffe och goda bakverk som baklava, künefe och crêpes.

Te är hälsosamt och bjuder till gemenskap och samvaro. När Tea House öppnar på Rinkebystråket 94 blir de del i en stark tradition från Mellanöstern. Här erbjuds besökare att slå sig ner i fåtöljer, bläddra i teböcker från bokhyllan och njuta te, kaffe eller smoothies tillsammans med goda bakverk. Turkiska künefe, söta crêpes och frasiga baklavas för den sötsugne. Smörgåsar, sallader, smoothies och shawarma för den som är mer hungrig.

Hälsosamt, gott och nyttigt
Bland utbudet märks hälsosamma teer som fänkålste, hibiskuste som ska vara bra för blodsockret, detoxteer för att rena kroppen, ginseng, lavendel och granatäpplete. Det halvfermenterade kinesiska teet Oolong (”svarta draken”) innehåller bara 15% koffein och ligger mellan svart och grönt te. Tea House har också flera olika kaffesorter, take-away-kaffe och säljer tillhörande produkter.

Invigning fredag kl 11.00
Dörrarna slås upp kl 11.00 på fredag 26 januari. Tea House har generösa öppettider och håller öppet till kl 22 på vardagar, kl 23 på lördagar.

Bakom satsningen står Mansour Ibrahim och Faris Alprince Almasry som sedan tidigare driver den egyptiska restaurangen Alomdah på Rinkebystråket. Lokalhyresvärd är Familjebostäder.