Aktiv örebroare på Feministiskt initiativs lista till riksdagsvalet

Hala Raza, 23 år, från Örebro har fått Feministiskt initiativs medlemmars förtroende att representera Feministiskt initiativ i EU-valet och riksdagsvalet. Detta beslutades under partiets valkonferens som ägde rum i Stockholm under helgen. Soraya Post och Gudrun Schyman är partiets toppkandidater för EU respektive riksdagsvalet.

Hala Raza är aktiv i Feministiskt Initiativs kommunalpolitik i Örebro och brinner för förändring. Hon vill att intersektionell genuskunskap ska genomsyra alla perspektiv och arenor.

– Jag tror på jämställda löner, trygghet och en human asylpolitik. Jag vill inte se diskriminering på grund av sexuell läggning. Jag vill inte se transfobi eller nazism och jag vill inte att privilegier ska styra vilka som har makten. Och jag vill inte kallas för främmande, säger Hala Raza, riksdagskandidat

Feministiskt initiativs valkonferens pågår just nu i Stockholm. Under två dagar samlas omkring 200 medlemmar för att fastställa listorna till EU- och riksdagsvalet samt valplattformen till EU-valet. Beslut om partiets valplattform till EU-valet meddelas senare idag.

Feministiska initiativs listor, bilder och presentationer av kandidaterna finns på http://feministisktinitiativ.se/valstugan/

För mer information:
www.feministisktinitiativ.se
Pressjour: 0706-100 191

• riksdagsvalet 2014
  • valfråga
  • schyman
  • mänskliga rättigheter
  • jämställdhet

• Örebro

Feministiskt initiativ är ett politiskt parti med feminism som ideologisk utgångspunkt. Vår vision är ett fritt samhälle där de mänskliga rättigheterna respekteras. Vi utmanar den politiska ordningen och de etablerade partierna med en genomgripande politik mot alla former av diskriminering.