Ludvig Löfgren – ny formgivare för Målerås Glasbruk

"Vi är väldigt glada och stolta över att vi ska få möjlighet att arbeta med Ludvig Löfgren som formgivare här på Målerås Glasbruk. Hans gedigna erfarenhet av glashantverket och hans konstnärliga formspråk stämmer mycket väl överens med vår långsiktiga sortimentsstrategi och vi är övertygade om att han kommer vitalisera vårt produktutvecklingsarbete. I dagsläget står vår ägare Mats Jonasson för 90% av sortimentet så vi ser rekryteringen av Ludvig Löfgren som en bra investering för framtiden. Hans förmåga att arbeta kreativt nära produktionen är också en egenskap som vi värdesätter väldigt högt och som passar väldigt bra in i vårt sätt att arbeta." säger VD Eva-Marie Hagström

För mer information ta gärna kontakt med Eva-Marie Hagström 0721-652836 eller mia.hagstrom@matsjonasson.com eller besök vår hemsida www.matsjonasson.com

Målerås Glasbruk ägs till största delen av familjen Mats Jonasson och tillverkar både bruksglas och konstglas av hög kvalitet och design. Företaget har 50 anställda och är en sann förspråkare för svenskt glashantverk och svenska glastraditioner. Målerås Glasbruk är det största privatägda glasbruket i Glasriket med en omsättning på ca 40 MIO SEK (2012).

• smycken