Sociala företag AB

Sociala företag AB

Skyddsvärnet har fått medel från Tillväxtverket för att arbeta med att utöka och utveckla sociala företag. Vi vill få till en snabbare tillväxt av sociala företag som har en annan associationsform än kooperativ. Främst kommer våra sociala företag att vara resultatenheter inom föreningen Skyddsvärnet (ideell förening) och eventuellt i ett senare skede göras om till aktiebolag.

Projektet Sociala företag AB kommer att pågå under hela 2012. Vi kommer bland annat att ha kontinuerliga coaching-träffar med all personal inom våra sociala företag och en konsult som arbetat länge med sociala företag. Till hösten gör vi en utbildning för all personal i Skyddsvärnet för att alla ska få en större förståelse och kunskap om vad sociala företag är. Det kommer även att bli en studieresa, för de anställda i våra sociala företag, för att kunna se och lära av hur andra har gjort och gör.

Välkommen att besöka våra sociala företag!