Skip to main content

Taggar

Seminarier

Lediga jobb

social verksamhet

Katja Wulff: "skit i vad andra säger"

Katja Wulff: "skit i vad andra säger"

Nyheter   •   Apr 20, 2017 13:54 CEST

​Katja Wulff, konstnär och matboksförfattare, besökte Skyddsvärnet för att föreläsa om kreativitet, som en del av utbildningen för våra blivande köksbiträden.

Enhetschef till Skyddsvärnets Träningslägenheter

Enhetschef till Skyddsvärnets Träningslägenheter

Nyheter   •   Apr 10, 2017 09:17 CEST

Vi söker en enhetschef med operativt ansvar vad gäller bland annat personal, arbetsmiljö, budget, verksamhetsplanering och uppföljning. I rollen ingår ett övergripande ansvar för enhetens psykosociala insatser med löpande ärendehandledning och stöd gentemot arbetsgruppen. Du tar även emot placeringsförfrågningar och matchar nya klienter till lägenhet och kontaktperson.

Vi söker en kundansvarig säljare

Vi söker en kundansvarig säljare

Nyheter   •   Mar 31, 2017 13:28 CEST

​Non-profit Rekrytering & Bemanning är en nytänkande aktör på marknaden som fokuserar på mångfald och tar tillvara på kompetenser från hela världen. Vi är en del av den ideella föreningen Skyddsvärnet och söker nu en säljare som vill ha kontakt med företag och hitta samarbetspartners.

MISSA INTE  - SPELBEROENDE - SEMINARIUM 5/12

MISSA INTE - SPELBEROENDE - SEMINARIUM 5/12

Nyheter   •   Nov 21, 2016 11:33 CET

Spelande ökar på nätet och med detta ökar antal personer med allvarliga spelproblem. Den 5 december anordnar Skyddsvärnet ett kostnadsfritt seminarium om spelberoende i syftet att sprida kunskap och erfarenheter om problemet samt lyfta vad man kan göra åt det.

SEMINARIUM: Barn & unga i förorten

SEMINARIUM: Barn & unga i förorten

Nyheter   •   Okt 25, 2016 15:54 CEST

Välkommen till Skyddsvärnets seminarium som lyfter frågan om hur vi kan skapa större trygghet för barn och unga. Seminariet som hålls 15 november beskriver hur verkligheten ser ut i områden där ungdomar ofta vistas och ger förslag på långsiktigt hållbara lösningar för det växande problemet med utanförskap som drabbar barn och unga i dag.

Konferens om Sekulär Självhjälp

Konferens om Sekulär Självhjälp

Nyheter   •   Okt 13, 2016 13:20 CEST

Varmt välkommen till det nationella arvsfondsprojektet LifeRings Slutkonferens – med föreläsning, information och personliga berättelser av och med LifeRings mötesledare, medlemmar och samverkansorganisationer 21 oktober.

Är du vår nya kvalitetschef?

Är du vår nya kvalitetschef?

Nyheter   •   Okt 10, 2016 10:27 CEST

​Vi söker en engagerad kvalitets- och projektchef som är intresserad av att tillsammans med ledningsgruppen och enhetscheferna, leda och utveckla Skyddsvärnet framåt. Stort fokus ligger på att driva nya projekt och utveckla kvalitetsarbetet inom enheterna. I uppdraget ingår också att skriva och kvalitetssäkra anbud, sammanställa och bearbeta underlag samt hålla i extern och intern rapportering.

Missa inte: Sex mot ersättning - Seminarium 18/10!

Missa inte: Sex mot ersättning - Seminarium 18/10!

Nyheter   •   Okt 04, 2016 09:45 CEST

​Det finns en växande kunskap om att allt fler personer har sex mot ersättning. Välkommen till ett kostnadsfritt seminarium som förmedlar kunskap och ger verktyg för ett bättre socialt arbete i mötet med personer som har sex mot ersättning. Föreläsare: RFSL Ungdom: Pegasus, Olga Gislén, Utredare, Socialstyrelsen, Anna Ekstedt, Expert inom prostitution och människohandel.

Arbeta för ett socialt hållbart samhälle

Arbeta för ett socialt hållbart samhälle

Nyheter   •   Aug 08, 2016 11:06 CEST

Genom att arbeta, praktisera eller bli volontär hos oss kommer du att göra skillnad. Tillsammans med Skyddsvärnet bidrar du till ett mer socialt hållbart samhälle. Kolla in våra lediga tjänster - kanske finns något som passar just dig!

Skyddsvärnets nya enhetschef, Jimmy Örnquist

Skyddsvärnets nya enhetschef, Jimmy Örnquist

Nyheter   •   Jul 01, 2016 16:46 CEST

Vi välkomnar vår nya enhetschef Jimmy Örnquist - "Det känns jättespännande att få möjligheten att kliva in i rollen som Skyddsvärnets nya enhetschef för Arbetsintegrerande Sociala företag och Utbildning. Det är i nuläget mycket att ta in men jag är övertygad om att jag kommer kunna bidra med mycket engagemang, stöd och energi."

SÖKES: Kundansvarig & rekryterare till projekt för nyanlända

SÖKES: Kundansvarig & rekryterare till projekt för nyanlända

Nyheter   •   Jun 30, 2016 15:25 CEST

Skyddsvärnet startar nytt projekt inom rekrytering och bemanning för nyanlända i Sverige. Vi vet att det finns en enorm samlad kompetens bland nyanlända och vi vill matcha dessa kompetenser med behoven ute på arbetsmarknaden. Vi söker nu en rekryterare och en kundansvarig som vill göra skillnad.

Nytt stödboende för ungdomar från 17 år

Nytt stödboende för ungdomar från 17 år

Nyheter   •   Jun 23, 2016 10:16 CEST

1 oktober utökar Skyddsvärnets Träningslägenheter verksamheten och startar nytt stödboende för ungdomar från 17 år, som har behov av självständigt boende med socialt stöd via kvalificerad kontaktperson. Vi arbetar utifrån en kognitivt beteendeterapeutisk grund med verktyg såsom MI och färdighetsträning. Vill du veta mer om verksamheten eller boka en plats?

Utbildning med jobbgaranti

Utbildning med jobbgaranti

Nyheter   •   Jun 20, 2016 13:49 CEST

Skyddsvärnet, Stockholms Stad, Charity of Food och Gröna Lund genomför i samarbete en utbildning med garanterat arbete för 50 deltagare. Utbildningen ger grundläggande kunskaper för att arbeta i ett restaurangkök och är validerad av Nordiskt Valideringsforum.

Media no image

Kostnadsfritt seminarium: Missbruk & äldrevård - vem tar ansvar?

Nyheter   •   Feb 02, 2016 16:09 CET

Passa på att boka din plats till vårt seminarium den 16 februari: Missbruk & äldrevård - vem tar ansvar? ​Hur bemöter vi äldre människor med missbruksproblem? Vem tar ansvar och var finns kompetensen? Hur skapar vi ett äldrevänligt samhälle för missbrukare? Varmt välkommen till ett kostnadsfritt seminarium som lyfter viktiga frågor om äldre, missbruk och dess samband med psykisk ohälsa.

Media no image

Kvalificerad kontaktperson till Träningslägenheter

Nyheter   •   Jan 19, 2016 10:19 CET

Nu söker vi efter en kvalificerad kontaktperson till Skyddsvärnets Träningslägenheter. Träningslägenheter är en av Skyddsvärnets enheter och erbjuder självständigt boende i träningslägenhet, med stöd av kvalificerad kontaktperson.

Skyddsvärnet söker fler medarbetare!

Skyddsvärnet söker fler medarbetare!

Nyheter   •   Dec 17, 2015 08:49 CET

Vi söker nya medarbetare som vill vara med och utveckla Skyddsvärnet!

Invigning av Skyddsvärnets nya hantverksbutik 30/10!

Invigning av Skyddsvärnets nya hantverksbutik 30/10!

Nyheter   •   Okt 27, 2015 14:08 CET

Ta med alla du känner och kom på invigningen av Skyddsvärnets nya hantverksbutik fredagen den 30 oktober!

Nytt asylboende för ensamkommande - Nu söker vi kontaktpersoner som vill göra skillnad!

Nytt asylboende för ensamkommande - Nu söker vi kontaktpersoner som vill göra skillnad!

Nyheter   •   Okt 14, 2015 09:12 CEST

Vi är väldigt stolta att meddela att Skyddsvärnet har vunnit Solna stads upphandling om att få driva ett asylboende för ensamkommande flyktingbarn. Nu söker vi kontaktpersoner som vill göra skillnad!

Media no image

Är du vår nya ekonom?

Nyheter   •   Okt 09, 2015 15:39 CEST

Vi söker dig som brinner för rollen som ekonom och vill vara med och göra skillnad. När du arbetar hos oss får du stora möjligheter att tillsammans med drivna kollegor utveckla verksamheten framåt. Vår arbetsmiljö präglas av frihet under ansvar där beslutsvägarna är korta.

KOSTNADSFRITT SEMINARIUM - HUMAN ELLER REPRESSIV KRIMINALPOLITIK 28 OKT!

KOSTNADSFRITT SEMINARIUM - HUMAN ELLER REPRESSIV KRIMINALPOLITIK 28 OKT!

Nyheter   •   Okt 01, 2015 10:12 CEST

Välkommen på Skyddsvärnets kostnadsfria seminarium i samverkan med Svenska Fångvårdssällskapet den 28 okt.