Nilla Helgesson föreläser vid Sociala företagsdagen

Nilla Helgesson föreläser vid Sociala företagsdagen

2 maj 2014

Skyddsvärnet deltar vid Sociala företagsdagen den i Stockholm den 15 maj 2014. Nilla Helgesson, direktor och tillika VD vid Skyddsvärnets Sociala företag föreläser på temat  - Affärsmässighet, förutsättning för överlevnad och tillväxt.

Skyddsvärnet har sedan år 2011 Sociala företag som en viktig del i Skyddsvärnets Vårdkedja. Deltagarna, som erbjuds arbetsträning inom fyra områden,  är delaktiga i respektive verksamhets utveckling.

På hemsidan för den 15 maj står att läsa "Välkommen till mötesplatsen för socialt företagande i Stockholmsregionen. Vi kraftsamlar för att skapa möjligheter till fler jobb för fler människor i sociala företag. Dagen kommer att fyllas med debatt, nya kunskaper och inspirerande berättelser. Träffa politiker, organisationer, tjänstemän och lokala aktörer. Var med och påverka, ställ frågor!

Nilla Helgesson skriver regelbundet på sin blogg om frågor som berör ideell sektor och även nyttan av Sociala företag:
"Inom Skyddsvärnets Vårdkedja har våra enheter halvvägshus, kontrollerat boende, familjehem, öppenvård och träningslägenheter stor nytta av att samverka och samarbeta med våra sociala företag kring arbetsträning. Med arbetsträning som en tydlig och viktig del i rehabiliteringen blir det färre återfall och fler som snabbare klarar sig till att bli självförsörjande."

Kontakt:
Direktor