Nu öppnar Skyddsvärnet handelsbod för invånare i Solna! Välkommen till invigning 23 augusti i Väntorp!

Pressmeddelande   •   Aug 21, 2012 16:15 CEST

Skyddsvärnet har varit igång med sitt sociala företag i Väntorp sedan i april 2012. Verksamheten  har gått bra, vi har bland annat Kungliga Djurgårdsförvaltningen som uppdragsgivare.

Vi har skördat och sålt sallad och potatis. I dagarna förädlar vi 32 kilo rabarber som paketeras i fina flaskor och burkar. Vi vill att Solnaborna ska få del av våra produkter, både  hantverk och växter.

Vi arrangerar ett Öppet Hus!  Kom och upptäck vår verksamhet den 23 augusti. mellan 11.00-16.00. Välkomna!

Besöksadress Kungshamravägen 3, Solna.

Kontakt Enhetschef Lena Ludwigs
Tfn: 08-562 574 32 Mobil: 070-092 22 84
E-post: lena.ludwigs@skyddsvarnet.se

Faktaruta om sociala företag

• De säljer tjänster eller produkter. Integrerar människor, som står långt från arbetsmarknaden i samhälle och arbetsliv.
  • De skapar delaktighet för medarbetarna.
  • De återinvesterar sina vinster i egna eller liknande verksamheter.
  • De är fristående från offentlig verksamhet.

Kommentarer (0)