Skyddsvärnet startar nya verksamheter

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2011 14:54 CET

År 2011 blir ett år fyllt av utveckling för Skyddsvärnet. Redan drygt en månad in i det nya året startade fyra nya verksamheter upp för att förstärka organisationens vårdkedja. Ett nytt boendestöd i Råcksta förstärker det redan tidigare efterfrågade boendestödet i Liljeholmen.  På samma våningsplan i Råcksta startar ett mellanboende, främst riktat till klienter med substitutionsbehandling, där det finns en stor efterfrågan på platser redan nu.

Vidare öppnas ett idéburet kontorshotell på Hornsgatan där intresserade företagare och föreningar kan hyra sitt eget arbetsrum.

Det blir även en ny enhet med direkt inriktning på utbildning. I den nya enheten har vi förmånen att ha en expertis  på  mångfald och integration, Isabella Canow, knuten till vår organisation. Nu kan vi erbjuda externa parter utbildningar i Behandling av personer med bakgrund i hederskultur samt föreläsningar i Kultur, etnicitet och religion, säger Gunnar Engström, styrelseordförande i Skyddsvärnet.

- Denna utveckling hade inte varit möjlig om det inte funnnits en inneboende kraft i verksamheten som innebär en ständig omsorg om klienten. Vi har mer än hundra års erfarenhet av ideburen verksamhet.

Gunnar Engström och Skyddsvärnets direktor Nilla Helgesson ser fram emot ett år fyllt av utveckling för Skyddsvärnet.

Kommentarer (0)