Skyddsvärnet utbildar mötesledare för sekulärt självhjälpskoncept

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2014 10:44 CET

LifeRing är Sveriges och Europas första sekulära  självhjälpsgrupp. Som enda organisation i Sverige drar nu Skyddsvärnet igång kostnadsfria utbildningar för att utbilda mötesledare. Dessa ska starta sekulära stödgrupper i samhället. Målet är att skapa nätverk mellan människor som kan hjälpa varandra och finnas till hands för varandra. I gruppformatet stödjer medlemmarna ömsesidigt varandra för att uppnå målet med drogfrihet.

LifeRing grundades i USA 1996. Idag finns cirka 150 grupper, de flesta på den amerikanska kontinenten. I juni 2013 beviljades Skyddsvärnet medel av Arvsfonden så att projekt LifeRing kunde starta. Redan tidigare har Skyddsvärnet haft  kostnadsfria LifeRing-möten öppna för allmänheten.

Välkommen tisdag 4 februari kl. 9.00-11.00 så bjuder vi på frukost samtidigt som vi berättar mer om LifeRings verksamhet.

Mötet hålls vid Skyddsvärnets lokaler i Stadshagen vid Kungsholmen i Stockholm.

Vid frågor:
Projektkoordinator Oumie Ella Njai