Skyddsvärnets Familjevård sluter nya avtal med Kriminalvården och Trollhättans kommun

19 augusti 2014

Skyddsvärnets Familjevård har erhållit tre nya avtal med Trollhättans kommun.

Familjevården har även fått nya avtal med Kriminalvården gällande: Familjevård med psykosocialt stöd samt Familjevård med psykosocialt stöd inkl.  samtalsbehandling och/eller behandlingsprogram.

Skyddsvärnet startade sin familjehemsverksamhet på mitten av 1980-talet med inriktning på psykosocialt stöd för personer från Kriminalvård och socialtjänst.

Familjevården ingår i Skyddsvärnets Vårdkedja. Den placerade klienten erbjuds en drogfri miljö, social gemenskap och stöd genom boende i ett familjehem som klienten delar vardagen med. Den boende har kontinuerlig kontakt med ansvarig familjehemskonsulent

Verksamheten har ramavtal med ett flertal kommuner samt med Kriminalvården och kan ta emot förfrågningar från hela landet.

För mer information kontakta enhetschef Susanne Rosén tel. 08-729 17 34 eller e-post susanne.rosen@skyddsvarnet.se

Bild: Matton