Välkommen till Grön Inspirationsdag 4 maj

Välkommen till Grön Inspirationsdag 4 maj

PRESSINBJUDAN

Skyddsvärnets Sociala företag i Väntorp, Solna  inbjuder till Grön inspirationsdag den 4 maj 2013 i Kafé  Sjöstugan. På  programmet står dels föredrag av Lars Johansson, stadsträdgårdsmästare i Solna kommun och av Skyddsvärnets sociala företag Grönt Hantverk och Bygg & Riv.

Kom och se  våra handgjorda växthus för balkonger, våra ReDo-tillverkade drivbänkar och blomsterlådor och mycket mer. Läs inbjudan här.

Läs mer om Sociala företag här.

Välkommen!

Fakta:
Skyddsvärnets arbetsträning via Sociala företag startade, som en del i Skyddsvärnets vårdkedja,
i februari 2011. Vi vill skapa möjligheter till människor som står utanför arbetsmarknaden att integreras.

Under 2012 har verksamheten Sociala företag byggts upp och idag finns fem olika verksamheter riktade ut mot allmänheten och företag.

Arbetssökande som kommer till Skyddsvärnet har möjlighet att delta i arbetsuppgifter inom följande verksamheter vid Skyddsvärnets Grönt Hantverk , Konferens- och Kontorshotell. och Bygg och  Riv.

Presskontakt:
Eva Bernerskog, kommunikationsansvarig