​Vi har startat nya former av utbildningar som öppnar dörrarna snabbare in i arbetslivet

Pressmeddelande   •   Jan 27, 2016 18:31 CET

Vi har startat nya former av utbildningar som öppnar dörrarna snabbare in i arbetslivet.

Deltagarna som går våra program kommer snabbare ut i arbete genom att varva teori och praktik. Arbetsgivarna som vi samarbetar med är delaktiga och har möjlighet att påverka under hela utbildningen för att säkerställa kompetensnivån. Skyddsvärnet samverkar med externa parter för att göra detta möjligt. Tillsammans knyter vi oss an arbetsgivare som erbjuder någon typ av anställning i slutet av utbildningen.

Nyttan hos företagen ligger i att få personer med spetskompetens. Samtidigt blir deltagarna rustade för att klara av de specifika arbetsuppgifterna.

Vi har avtal med Stockholms stad och kan även erbjuda detta koncept till andra kommuner. Vi anpassar lösningar efter behoven.

Kontakta oss gärna så berättar vi mer: utbildning@skyddsvarnet.se

Skyddsvärnet är en ideell organisation sedan 1910, som bedriver olika former av socialt utvecklingsarbete med syfte att bidra till social hållbarhet. Våra verksamheter finns till för att förebygga brott och social utslagning samt för att verka opinionsbildande. Vi är non-profit och återinvesterar all vinst i våra verksamheter!

Kommentarer (0)

Kommentera

By submitting the comment you agree that your personal data will be processed according to Mynewsdesk's <a href="http://www.mynewsdesk.com/se/about/terms-and-conditions/privacy_policy">Privacy Policy</a>.