Food for Progress förstärker säljet med Jonas Borg som Head of Private Label & Joint Ventures

Det svenska livsmedelsföretaget Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat, anställer Jonas Borg. Jonas har många års erfarenhet av försäljning inom livsmedelsbranschen bakom sig och blir nu ansvarig för de två befintliga affärsområdena Private Label och Joint Venture.

– Jonas blir ett nygammalt tillskott till Food for Progress växande team. Vi hälsar honom välkommen tillbaka till företaget som har förändrats i grunden på de fem år som Jonas har varit i tjänstesektorn. Jonas förståelse för livsmedelsproduktion och erfarenhet från komplex tjänsteförsäljning är en stark kombination. Nu kommer vi ännu bättre att kunna möta det ständigt ökande intresset för växtbaserad mat, säger Lennart Bjurström på Food for Progress.

Jonas Borg har jobbat länge inom livsmedelsbranschen, bland annat på Food for Progress, och de senaste åren med bemanning och rekrytering. Som titeln Head of Private Label & Joint Venture antyder så blir han nu ansvarig på Food for Progress för att utveckla de två befintliga affärsområdena Private Label och Joint Venture i Sverige och utomlands. Jonas började den 4 december och ingår i företagets säljteam.

– Jag ser verkligen fram emot att vara med och bidra till Food for Progress fortsatta framgång i Sverige och internationellt. Att komma till ett ”nytt företag” där jag redan känner flera medarbetare känns toppen! Det blir en rolig utmaning att utveckla dessa två affärsområden och medverka till att ta fram riktigt bra produkter till våra befintliga och framtida kunder, säger Jonas Borg.

Food for Progress är ett svenskt livsmedelsföretag som förenas i drivkraften att skapa god, nyttig och klimatsmart mat som räcker för alla människor på jorden. Företaget har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015 och Årets Dagligvara 2016, och är nu nominerade till Årets leverantör, en tävling som premierar goda initiativ i branschen.

Food for Progress tillverkar bland annat Oumph! och Beat. Oumph! finns i dagsläget i Sverige, Danmark, Norge och Island. Nyligen lanserades Oumph! på Whole Foods UK.

För mer information, kontakta gärna:
Lennart Bjurström, Heart of People & Process, Food for Progress
+46(0)708–320166, lennart.bjurstrom@foodforprogress.com