​Susanne Ekstedt från RISE är Food for Progress nya topprekrytering

Det svenska livsmedelsföretaget Food for Progress, med varumärken som Oumph! och Beat, knyter till sig Susanne Ekstedt som Head of Innovation. Susanne kommer närmast från RISE, Research Institutes of Sweden.

Susanne Ekstedt är ett välkänt namn i Livsmedelssverige med gedigen erfarenhet från alla former av utvecklingsprojekt inom hela spektrat av branschen. Hon kommer närmast från en tjänst som Innovationsledare på RISE, där hon tidigare haft innovationsinriktade uppdrag och tjänster på SP Food & Bioscience samt SIK - Institutet för Livsmedel och Bioteknik.

– Att vi har lyckats rekrytera någon av Susannes kaliber är ett kvitto på att vårt innovativa arbetssätt för att skapa ett hållbart matsystem attraherar duktiga medarbetare, säger Lennart Bjurström på Food for Progress och fortsätter:

– Susanne är rätt kvinna på rätt plats. Hon är väl insatt i hela innovationssystemet inom både akademi och offentlig sektor, dessutom med erfarenhet av allt från företagsutveckling och forskning till industrigemensamma projekt med marina livsmedel, mejeri, kött och chark.

– Jag är otroligt taggad på att ta steget över från akademien till ett företag som verkligen ligger i framkant. Det är också ett nytt spännande område, inte bara att det handlar om växtbaserat utan också att Food for Progress står för ett helt nytt sätt att tänka kring utvecklingen mot hållbar mat och behovet av en helt ny matlogik, säger Susanne Ekstedt.

Susanne Ekstedt började den 18 september och kommer att ingå i företagets ledningsgrupp.

Food for Progress är ett svenskt livsmedelsföretag som förenas i drivkraften att skapa god, nyttig och klimatsmart mat som räcker för alla människor på jorden. Food for Progress har de senaste åren rönt stora framgångar med utmärkelser som Livsmedelspriset 2015 och varumärket Oumph! blev utsedd till Årets Dagligvara 2016.

Oumph! finns i dagsläget i Sverige, Danmark, Norge och Island. Idag, den 20 september, lanseras Oumph! på Whole Foods UK.

För mer information, kontakta gärna:
Lennart Bjurström, Heart of People & Process, Food for Progress
0708-320166, lennart.bjurstrom@foodforprogress.com