Pussy Riot stödjer Ordfronts Bolotnajakampanj

Pressmeddelande   •   Mar 17, 2014 17:10 CET

I skuggan av konflikten på Krimhalvön startar i dagarna nästa rättegångsomgång mot de så kallade Bolotnajafångarna. Krigshotet mot grannlandet har i viss mån ändrat fokus på omvärldens kritik, men den ryska regimens övergrepp mot demokrati och mänskliga rättigheter inne i landet pågår oförminskat.

Behovet av att stödja 6-maj demonstranternas rättigheter är lika stort som tidigare. I en ambulans på väg till sjukhuset efter en attack inne i en hamburgerrestaurang uttalar här Pussy Riotmedlemmarna Nadja Tolokonnikova och Masja Aljochinasitt stöd till fångarna – och till Ordfronts kampanj för demokratiaktivisterna.

Pussy Riot