André Francois, vd och medgrundare till Happy at Work tillsammans med Jens Østgaard, designer och medgrundare på Happy at Work

Happy at Work vidare i världens största SaaS tävling

Happy at Work är en av 15 finalister i den internationella tävlingen Comet Competition, en tävling som har vuxit och kommit att bli världens största SaaS-tävling. Happy at Work har tagit sig vidare i Sverige och i Stockholm möter de 14 andra startups om upp emot 100 000$ i marknadsinsatser. Vinnaren får åka till Miami för att tävla om upp emot 1 miljon dollar i marknadsinsatser.

Comet Competition syftar till att identifiera revolutionerande mjukvaruinnovatörer inom B2B och SaaS-segmentet (Software as a Service) vars produkter har applikationer anpassade för teknikbranschen. Tävlingen kommer totalt att dela ut 5 000 000 USD i prispengar och finansiering till 64 oberoende mjukvaruleverantörer (ISV) i en serie av 16 konkurrerande tävlingar över fem kontinenter.

“Det känns fantastiskt att ha kommit vidare i första omgången. Vi vill skala vårt bolag globalt och det här ger oss ytterligare en arena att göra det på! Vår vision är att skapa bättre arbetsplatser över hela världen. Nu ska vi göra vårt absolut bästa för att ta oss vidare till nästa steg.” säger André Francois, vdoch medgrundare.

Juryn i Stockholm består av bland annat Microsoft i Sveriges Vice President Therese Treutiger, Cloud Capital’s grundare Johan Crona, PickIT’s grundare and VD Henrik Bergqvist.

Det här årets tävling kommer att hållas i Australien, Brasilien, Kanada, Colombia, Frankrike, Tyskland, Indien, Israel, Mexico, Nederländerna, Singapore, Spanien, Sverige, Storbritannien och USA.

Happy at Work är ett tillväxtbolag som deltar i inkubationsprocessen i Företagsfabriken i Kronoberg.