André Francois, vd på Happy at Work, på scen under Demo Day i Budapest

Happy at Work fortsätter att växa och genomför företrädesemission på 1,4 miljoner

Happy at Work är en digital tjänst för att mäta hur medarbetarna mår och upplever sin arbetssituation. Målet är bland annat att dialogen om arbetsmiljön ska öka i organisationen och att ledningen ska få mer insikter för att kunna utveckla verksamheten med hållbarhet och framgång. Happy at Work genomför nu en företrädesemission där familjen Villman och ängelinvesteraren Robert Surbevski går in med sammanlagt 1,4 miljoner i tillväxtkapital.

–Vi växer snabbt och behöver säkerställa att vi har tillräckligt med resurser för att hinna med att leverera till vår växande kundportfölj. De här pengarna ger oss ytterligare kapacitet att expandera och hjälpa fler kunder med deras personalvård, säger André Francois, vd på Happy at Work.

Robert Surbevski har tidigare jobbat och varit involverad i Fortnox mjukvaruutveckling och har lång erfarenhet inom systemutveckling. Han har dessutom varit med och startat Nordic Feel och sett det bolaget växa.

–Det är smart kapital vi tar in. Robert Surbevski har mycket erfarenhet och kunskap om både mjukvaruutveckling och utmaningar som ett växande bolag står inför. Det känns fantastiskt kul att ha med honom på resan och att han tror på det vi gör. Villmanfamiljen har Maximteatern i Stockholm och sitter på ett brett nätverk, vilket också är något bolaget kan ha stor nytta av. Dessutom känns båda parter som väldigt goda ägare och har redan gått in i styrelsen, hjälpt oss med viktiga delar och gett oss bra feedback, säger André Francois.

Bolaget har haft en bra start på 2019 och sålde ungefär lika många licenser under Q1 som under hela 2018. Under mars blev Happy at Work uttaget till den internationellt erkända acceleratorn Design Terminal i Budapest som topp 10 av sammanlagt 174 sökande startups. Happy at Work undersöker nu möjligheterna för en internationell expansion med Budapest som Europa-hub.

–Psykisk ohälsa har blivit ett folkhälsoproblem och kan drabba vem som helst. Ett enkelt verktyg som hjälper företag att minska personalomsättningen och sjukfrånvaron samt öka personalens trivsel på arbetsplatsen ligger helt rätt i tiden. Happy at Work har mycket stora tillväxtmöjligheter globalt och är ett av de mest spännande företag jag haft att göra med, säger Robert Surbevski, ängelinvesterare.

Happy at Work är ett tillväxtbolag som deltar i inkubationsprocessen i Företagsfabriken i Kronberg.