Aloe First - Fräschar upp på momangen

Då och då bjuder dagen på tillfällen när man önskar att huden kunde få ett uppfriskande tillskott av fukt. Självklart står Forever till hands med produkten som alltid är redo att snabbt bjuda på sina hudvänliga egenskaper. Det har blivit dags att ställa vår smidiga Aloe First i rampljuset.

Efter ett par timmar på kontoret framför datorn kan huden kännas som pergament. Eller på resan – vi vet väl alla hur den torra luften i ett flygplan känns? Eller hur irriterande ett litet, litet insektsstick kan klia?

Aloe First är en skön, fuktgivande spray som tillför din hud en hel massa vårdande ingredienser på ett ögonblick. Här svalkar och lugnar vår Aloe vera, propolis och väl utvalda örter huden. Och som om inte det vore nog så delar hudvårdande glycerin och eukalyptus plats på ingredienslistan tillsammans med vitamin E och flera fina växtextrakt, så som ringblomma, kamomill och gurkört, som är kända för sina välgörande, hudvårdande och mjukgörande egenskaper. Ett annat ämne i Aloe First som både lugnar, lenar och vårdar huden är allantoin.

Det här är med andra ord en sprayflaska full av vårdande och fantastiska ingredienser.

När, var, hur?

Användningsområdena för Aloe First är många. Spraya den till exempel frikostigt på huden när du fått ett insektsstick för att dämpa klådan; tack vare sprayen är den lättapplicerad även om huden är öm. Du kan också använda den för att fräscha upp en torr hårbotten, eller som ett utredande balsam. Och efter en dag i solen kan det också vara skönt med denna svalkande spray. Huvudingrediensen Aloe vera lenar och funkar perfekt som aftersun.

Visste du att luftfuktigheten på ett flygplan kan vara så låg som 10 %? Det är långt under de nivåer som vi är vana vid på marknivå. Det är alltså inte så konstigt att huden känns riktigt torr och trött under en flygresa, och därför säkerligen skulle uppskatta en sprayning av Aloe First då och då.

Räck upp en hand, alla ni som sitter framför en datorskärm en stor del av dagen. Visst känner man sig lätt lite torr och glåmig efter ett par timmar? Att då spraya lite Aloe First i ansiktet fräschar upp, och du får finfördelad fukt över hela huden på en sekund, utan att smink och hudkrämer börjar rinna. Akta bara så du inte får in det i ögonen, blunda ordentligt när du sprayar.

Fukt, ja tack!

Att det är viktigt att tillföra huden fukt har nog inte undgått någon, och där står Forevers hudkrämer väl till hands. Men dagen bjuder huden på många påfrestningar; luft, föroreningar, väder och vind torkar lätt ut den och får den att kännas matt och glåmig. Där kan Aloe First bidra till en fräschare känsla och erbjuda huden den spray med fukt och fina ingredienser som den längtar efter.

p.p1 {margin: 0.0px 0.0px 0.0px 0.0px; text-align: center; font: 7.0px Helvetica}

Text: Kerstin Reiser