News -

Erik Penser Bankaktiebolag är Guldsponsor till Entreprenörsgalan

På Entreprenörsgalan den 7 oktober utses Sveriges främsta entreprenörer inom kategorierna Årets Grundare, Årets Unga Entreprenör, Årets Portföljbyggare och Årets Förebildsentreprenör. Tävlingen och Entreprenörsgalan arrangeras för nionde året i rad av Founders Alliance.

Några av årets finalister är Johan Skarborg, Academic Work. Mikael Hugosson, NyhlénsHugosons. Lars Wingefors, Game Outlet Europe, Per Holknekt och Karin Jimfelt-Ghatan, Odd Molly International, Daniel Spasic, TFS Trial Form Support.

Syftet med utmärkelserna är att inspirera till ett uthålligt företagsbyggande i Sverige genom att belöna och lyfta fram särskilt framgångsrika entreprenörer. Prisutdelare på scen är bland andra Salvatore Grimaldi, Ayad Al Saffar, Ida Backlund och Bicky Chakraborty.

-Genom att vara huvudsponsor till Entreprenörsgalan, landets viktigaste event för entreprenörer och företagare, vill vi markera vår naturliga koppling till dessa. Förståelsen för entreprenörens villkor och behov är en av våra främsta affärsmässiga tillgångar”, säger Peter Melbi, VD, Erik Penser Bankaktiebolag.

För mer information:
Peter Melbi, VD, Erik Penser Bankaktiebolag
Tel: 08-463 80 00, peter.melbi@penser.se
Niclas Carlsson, VD och grundare, Founders Alliance
Tel. 0733-10 78 07, niclas.carlsson@foundersalliance.com

Om Erik Penser Bankaktiebolag
Erik Penser Bankaktiebolag, en privatägd och oberoende bank, grundad 1994. Banken erbjuder ett brett urval av finansiella tjänster för privata och institutionella investerare. Erik Penser Bankaktiebolag verkar under tillsyn av Finansinspektionen och är medlem av de ledande nordiska börserna, SwedSec och Svenska Fondhandlareföreningen. Banken har drygt 160 anställda och huvudkontor i Stockholm. www.penser.se

Founders Alliance är ett nätverk för Sveriges främsta entreprenörer. Vår ambition är att utveckla våra medlemmars verksamhet och förbättra affärsklimatet för Sveriges entreprenörer. Kriterier för medlemskap är en viss nivå av omsättning, lönsamhet och samhällsengagemang. Founders Alliance har idag cirka 600 medlemmar i hela Sverige. www.foundersalliance.com

Om Founders Awards
Founders Awards är en tävling av nätverket Founders Alliance som utser de främsta entreprenörerna i Sverige, i kategorierna Årets Grundare, Årets Portföljbyggare, Årets Unga Entreprenör och Årets Förebildsentreprenör. Uttagningen bygger på delfinaler i fyra regioner (Norr, Väst, Öst, Syd), där de nominerade är utvalda utifrån ett index baserat på historisk prestation (omsättning och lönsamhet), framtidspotential och samhällsengagemang. Vinnarna i varje region går vidare till riksfinal där entreprenörer i Founders Alliance nätverk röstar. Vinnarna inom respektive kategori koras varje år på Entreprenörsgalan i Stockholm Stadshus.