Foyen har biträtt InnoEnergy vid tidig investering i storskalig norsk batterifabrik

Pressmeddelande   •   Jun 26, 2019 08:00 CEST

InnoEnergy har nyligen investerat 7,5 miljoner Euro i Freyr AS för att möjliggöra utvecklingen av en storskalig batterifabrik. Freyrs fabrik kommer att tillverka högkvalitativa litiumjonbatterier för elbilar och lagring av energi. Fabriken, som kommer att byggas i Rana kommun i Norge, beräknas att nå en produktionskapacitet av 32GWh och kommer att skapa tusentals arbetstillfällen.

Foyen har biträtt InnoEnergy vid investeringen. Ansvarig delägare hos Foyen har varit Tomas Rudenstam.

Tomas Rudenstam, advokat på Foyen Advokatfirma
0735-18 81 00, tomas.rudenstam@foyen.se

Foyen är en advokatfirma som redan vid starten 1987 mejslade ut tre grundpelare för verksamheten: branschfokus, affärsförståelse samt en absolut spetskompetens inom relevanta rättsområden för våra branscher och det har fallit väl ut. Vi är idag ca 90 medarbetare i Stockholm, Göteborg, Malmö och Falun.

Kommentarer (0)

Kommentera