Benny Rosenqvist skänker galaintäkter till Friends

Mediet och författaren Benny Rosenqvist fyller femtio år i år. Många av Sveriges största artister framträder vid en gala i Malmö den 11 augusti för att hedra och gratulera Benny. Föreställningen sker på Nöjesteatern i Malmö. Samtliga artister ställer upp för Friends och för Benny utan att arvoderas, och Benny skänker samtliga biljettintäkter från galan till Friends. Benny förklarar:

- Friends är en bra organisation som jobbar för en god och viktig sak. Att stå på de utsatta barnens sida och förebygga att barn mår dåligt, är det viktigaste som finns. Om barnen mår bra, växer de upp till lyckliga vuxna, och det vinner hela samhället på.

Artisterna som uppträder är Tommy Körberg, Linda Lampenius, Sofia Källgren, Gunilla Backman, Birgit Carlstén, Günther, Mi Ridell, Regina Lund, Joakim Maathz, Mia Törnblom, Lars-Erik Berenett, Eva-Britt Strandberg, Katarina Di Leva och Sebastian Rosacker. Konferencierer är Malin Berghagen & Annika Jankell

Benny hälsar alla varmt välkomna den 11 augusti till en oförglömlig afton!