En dans på rosor – för Friends!

Tobias Karlsson och hans vänner gör den 16 december en extraföreställning av succé-dansikalen ”En dans på rosor”, som under hösten har gått inför fulla hus.
Hela överskottet från extraföreställningen går till Friends arbete mot mobbning.

- Alla barn har rätt att inte bli utsatta för mobbning. Jag har själv drabbats och vet hur hemskt det är. Därför är både jag och hela ensemblen väldigt glada över att kunna bidra till Friends viktiga arbete, säger Tobias Karlsson.

- Friends jobbar långsiktigt med forskningsbaserade utbildningar. När dansarna i Move Your Feet stödjer oss på det här generösa sättet, så kan vi hjälpa ytterligare några skolor i arbetet mot mobbning, säger Johan Rahm, kommunikationschef på Friends.

Flera av de medverkande i föreställningen är bland annat kända från det populära tv-programmet Let’s Dance.

I ensemblen:

Tobias Karlsson med bl.a. Calle Sterner, Jeanette Karlsson, Björn Törnblom, Sigrid Bernson, Tobias Bader, Alexander Svanberg, Maria Bild, Elisabeth Novotny, Evelina Schönberg Olsén och Lars-Åke "Babsan" Wilhelmsson.

Plats: Friends arena.

Biljetter: http://friendsarena.se/evenemang/en-dans-pa-rosor/

Presskontakter:

Lena Schulte, presskontakt för Tobias Karlsson: 070-585 66 95.

Johan Rahm, kommunikationschef på Friends: 073-714 14 26