Svenska artister stödjer Friends i ny kampanj

Svenska artister stödjer Friends i ny kampanj

Danny Saucedo, Lisa Miskovsky, Eric Saade, Molly Sandén, Martin Rolinski och Adam Tensta. Det är artisterna som medverkar i projektet The Notebook – en serie snygga och praktiska anteckningsböcker som i år säljs till förmån för Friends.

I november lanseras The Notebook, en serie anteckningsböcker med exklusiva fotografier av populära svenska artister på omslagen. Allt överskott från försäljningen går i år direkt till Friends arbete mot mobbning i förskolor, skolor och idrottsföreningar.

Bakom The Notebook står Glimra Förlag, reklambyrån Ligistfilm och fotograf Jimmy Hansen. Projektet startade i en idé och en vilja att hjälpa andra med de medel man har till sitt eget förfogande. Alla inblandade, både framför och bakom kameran, har ställt upp helt utan ersättning.

- Ensam kan det ibland kännas svårt att göra skillnad i världen, men det här projektet har verkligen visat på vilka enorma möjligheter samarbeten kan ge. Friends arbete är enormt viktigt för alla oss som står bakom The Notebook. Såväl vi som de medverkande artisterna känner ett starkt engagemang i frågor om vänskap, mobbning och rätten att få vara precis som man är, säger Hanna Bühlmann, marknadsansvarig på Glimra Förlag.

The Notebook kommer att finnas i begränsad upplaga till försäljning på Bokia, Åhléns, CDon.com, Aftonbladet shop och Fotografiska museet från den 1 november.

- Varje dag går tusentals barn till skolan eller träningen med en rädsla att bli utsatta för mobbning. Men det finns många sätt att vara med och göra skillnad, och vi vill tacka hela gänget bakom The Notebook för en fantastisk insats och för deras bidrag till Friends arbete säger Andreas Drufva, marknadschef på Friends.

Läs mer om projektet på www.thenotebook.se