Frösunda tar över utförandet av personlig assistans i Falkenberg

Idag den 1 juni tar Frösunda över utförandet av den personliga assistansen i Falkenberg efter att ha fått förtroendet av kommunen att driva verksamheten.

-  Det känns roligt att vi har fått förtroendet av Falkenbergs kommun och nu tar över ansvaret för omsorgen. Vi har öppnat ett kontor i Falkenberg för att våra kunder och medarbetare ska ha närhet till en lokal mötesplats, dit de kan komma förbi, prata eller bara umgås. Här kommer vi också bjuda in till lokala aktiviteter, säger Mats Pernhem, affärsområdeschef personlig assistans.

I upphandlingen utvärderades Frösunda utifrån en rad kvalitetskriterier och i hård konkurrens med flera andra aktörer fick Frösunda högsta kvalitetspoäng på alla områden. Bland annat bedömdes arbetet med kontinuitet, inflytande, medbestämmande och delaktighet för kunden, något som
är Frösundas styrkor. Frösunda kommer att driva den personliga assistansen i Falkenberg fram till 2017.

Frösunda har 7000 medarbetare över hela Sverige som ger vård, omsorg och stöd och service till personer med funktionsnedsättning eller social problematik. Vi erbjuder också skola och äldreomsorg. Det gör oss till en av de ledande privata aktörerna i Sverige. Frösunda finns också i Norge.