Tomelilla och Sjöbo kommuner valde Frösunda som utförare

Frösunda får förtroendet av Tomelilla och Sjöbo att ta över driften av den personliga assistansen i kommunerna efter en vunnen upphandling. Kommunerna som gjorde en gemensam upphandling utsåg Frösunda till vinnare i upphandlingen med den högsta poängen i kvalitetsbedömningen.

– Det känns roligt vi har fått förtroendet att sköta den personliga assistansen i Tomelilla och Sjöbo och att vår långa erfarenhet och kvalitetsarbete värderats högt. För att ge våra kunder en extra bra service planerar vi nu för att öppna ett assistanskontor i närområdet kring Tomelilla och Sjöbo. Det är viktigt för oss att man har sin kontaktperson på nära håll och ha en samlingsplats där vi kan erbjuda gemensamma aktiviteter, säger Mats Pernhem, affärsområdeschef personlig assistans.

Anbudet utvärderades utifrån fem olika kvalitetskriterier och i hård konkurrens med flera andra aktörer fick Frösunda högsta kvalitetspoängen inom fyra områdena och näst högst inom ett område.

- För att övergången ska bli trygg och bra för kunder och medarbetare påbörjar vi redan nu arbetet med integration så att vi kan ge det som förväntas av oss vid övertagandet, säger Mats Pernhem.

Frösunda tar över utförandet av den personliga assistansen i Tomelilla den 1 oktober i år och 1 januari 2014 i Sjöbo. Övertagandet av driften sker under förutsättning att tilldelningsbeslutet inte överprövas inom tio dagar. Entreprenaden pågår i tre år och kan därefter förlängas med ytterligare två år.

För ytterligare frågor vänligen kontakta:
Mats Pernhem, affärsområdeschef personlig assistans: mats.pernhem@frosunda.se

• Funktionsvariation

• tomelilla
  • sjöbo
  • personlig assistans

• Skåne

Frösunda har 7000 medarbetare över hela Sverige som ger vård, omsorg och stöd och service till personer med funktionsnedsättning eller social problematik. Vi erbjuder också skola och äldreomsorg. Det gör oss till en av de ledande privata aktörerna i Sverige. Frösunda finns också i Norge.