Andra pris i riksfinalen Matverk går till Ärtburgare från Västmanland

Andra pris i riksfinalen av Matverk 2017 har tilldelats Ärtburgare från Västmanland med motiveringen:

»En gott hantverk har skapat en välgjord och mycket trevlig produkt som ligger helt rätt i tiden. Knäckig yta, bra kryddning och ett innanmäte med angenäm textur. Ett välkommet tillskott på en marknad som längtar efter goda gröna alternativ. Den har stor potential att bli omtyckt av alla åldrar, Ärtburgare från Västmanland.«

Ärtburgare från Västmanland är skapad av Per Anders Roslund, Bo Masser och Didrik Eriksson. Ärtburgaren vann också Mathias Dahlgrens utmärkelse "Rätt i tiden".

– Det är en omtumlande upplevelse att gå från kokböckernas värld, där jag jobbat i flera år, till att skapa själv, säger Bo Masser på Gilla Grilla. Att då få Mathias Dahlgrens utmärkelse och dessutom komma tvåa i Matverk är snudd på overkligt. Jag är så glad att vi har förmånen att arbeta med så fantastiska råvaror.

Kontakt laget:
Bo Masser på Gilla Grilla