Gents rekryterar två välkända branschprofiler

Den snabbväxande internetbutiken Gents fortsätter att öka och förstärker nu organisationen med två nya rekryteringar. Marcus Linde tar plats som ny Head of Retail och Denis Vasilije anställs som Doftkonsult.

I november öppnar Gents sin andra fysiska butik. Gents Barber & Perfume Bar blir Skandinaviens första parfymbar med såväl doftkonsult som barberare på plats. I samband med det kan Gents nu presentera två namnkunniga förstärkningar som ansluter idag.

Marcus Linde är anställd som ny Head of Retail vilket innebär att han ansvarar för Gents fysiska butiker samt grossistverksamhet. Marcus kommer närmast från Revlon Professional Brands där han skaffat sig kunskap, erfarenhet och ett gediget kontaktnät inom branschen. Han har tidigare även arbetat med accessoarer för Tiger Of Sweden och med mode som regionchef på Carlings.

Denis Vasilije är Gents nya Doftkonsult. För Denis växte intresset för parfym tidigt till en hobby. Kunskapen för hur dofter, noter och känslor blandades ökade i takt med samlingen. Idag har hobbyn blivit en profession och Denis en välkänd branschprofil och av Sveriges absolut främsta parfymkonässörer.

–Gents arbetar med exklusiva och noga utvalda produkter för män. Kunskap och rådgivning är grunden i vår verksamhet nu förstärker vi den ytterligare genom att rekrytera två erfarna killar med stark passion för det vi gör. Jag är enormt glad att Marcus och Denis har valt att komma till Gents, säger Fredrik Bengtsson, vd på Gents.