Stefan Lundqvist från Higab, Maria Stenström från Parkeringsbolaget, Lena Andersson från Älvstranden, Robert Hörnquist från GöteborgsLokaler och moderator Anders Goliger

Årsstämma och ny styrelseledamot i GöteborgsLokaler

I fredags, 10 mars, hade Förvaltnings AB GöteborgsLokaler årsstämma. Den avlöpte enligt plan och vill du läsa mer om bolaget och 2016 finns årsredovisningen här för nedladdning.

Kort om GöteborgsLokaler 2016

Förvaltade ytor 431 651 m2
Förvaltade hyresavtal 2 712 avtal
Totala hyresintäkter, tkr 159 590
Fastighetsvärde, tkr 1 472 800
Rörelseresultat, tkr 19 143
Uthyrningsgrad, m² 90,2 %
Resultat efter finansnetto, tkr 18 464
Synlig soliditet 52 %
Hyresgästindex 71
Torgindex 76

På årsstämman valdes en ny styrelseledamot in i GöteborgsLokalers styrelse. Vår nya styrelseledamot heter Floid Gumbo Strandvik och representerar S.

Under dagen fick också alla styrelser inom Lokalklustret (Higab, GöteborgsLokaler, Parkeringsbolaget och Älvstranden Utveckling) lyssna till Vdarnas samtal om utmaningar och förutsättningar för kommande år.