Bergsjön 2021 - fastighetsägarpartnerskap

Bergsjön 2021 är ett nybildat partnerskap mellan Bergsjöns fastighetsägare. Partnerskapets syfte är att vara en samlande utvecklingskraft i stadsdelen Bergsjön och verka för en stadsdel där man trivs och är trygg, där många vill bo och arbeta och där det byggs nytt, blandat och hållbart.

”Vi har precis börjat vår arbete i partnerskapet, men redan nu är vi igång med att bygga om till större lokaler för vårdcentralen, berättar Gunilla Karlsson, GöteborgsLokaler. Vårdcentralen har växt ur sina lokaler och vi startar nu projekteringen för att bygga ut. Vi arbetar också tillsammans med SDF Östra Göteborg och Lokalförvaltningen för att försöka hitta ny lokal för daglig verksamhet.”

Partnerskapet har ställt in siktet på att kunna genomföra en bomässa i Bergsjön som en del av Göteborgs 400-årsjubileum år 2021.

”10 år går fort, den nya vårdcentralen kan bli den första delen i vår plan att arrangera bomässa i Bergsjön när Göteborg fyller 400 år.”

Besök gärna hemsidan www.bergsjön2021.se

För ytterligare kommentarer: Gunilla Karlsson, Fastighetsförvaltare, Förvaltnings AB GöteborgsLokaler. 031-33 50 117

Bergsjön 2021 är ett utvecklingspartnerskap mellan Bergsjöns fastighetsägare: Bygg-Göta, Västerstaden, Nordin, Wallenstam, Familjebostäder och GöteborgsLokaler