GöteborgsLokaler söker ​arkivadministratör/ dokumentcontroller

Sista ansökningsdag: 2019-08-05

Plats: Göteborg

Jobbkategori: Fastighet

Varaktighet - Vikariat 1 år med tillträde 1/10.

Som Förvaltningsassistent på enheten Bolagsstöd kommer du bland annat att ha följande arbetsuppgifter;

Du blir arkivadministratör och därmed ansvarig för dokumenthanteringen på Förvaltnings AB GöteborgsLokaler. I rollen arbetar du som ett verksamhetsnära stöd för bolagets ärende och dokumenthantering.

I dina arbetsuppgifter ingår ansvar av arkivvården, gallringsutredningar, förteckningsarbete och andra administrativa uppgifter inom området. Du kommer även att vara ansvarig för att allmänna handlingar diarieförs på ett enhetligt och effektivt sätt och du ska kunna stötta och informera internt i ärende- och dokumenthantering men även i frågor som rör handlingars offentlighet och sekretess. Arbetet inkluderar också dagliga uppgifter så som registrering av felanmälan, avtalshantering samt att fungera som ett administrativt stöd till förvaltare och säkerhetschef.

Du förväntas arbeta självständigt men även i samarbete med övriga medarbetare för att utveckla bolagets dokumenthantering bl.a. genom att arbeta fram rutiner och stöddokument.

Du som söker tjänsten har:

• Gymnasieutbildning med relevant inriktning.
  • God vana vid Office 365.
  • Eftergymnasial utbildning inom arkivhantering.
  • Goda språkkunskaper i svenska i såväl tal som skrift.

Vi söker dig som har förmåga att organisera, planera och arbeta på ett strukturerat sätt, har lätt för att ta till sig nya datasystem, och som tidigare har arbetet som registrator, arkivarie eller med annat administrativt arbete i offentlig verksamhet.

I den här rekryteringen tillämpar vi löpande urval. Varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Vi fäster stor vikt vid din personlighet och ditt engagemang. Du ska ha lätt för att uttrycka dig i tal och skrift. Vi söker dig som är utåtriktad, flexibel och kvalitetsmedveten. Tjänsten kräver att du kan arbeta självständigt, kan hantera flera uppgifter parallellt och att du har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter. Du har förmåga att samarbeta och kan arbeta utifrån en helhetssyn för GöteborgsLokaler och Göteborgs Stad.

Sista ansökningsdag är 2019-08-05. Urval och intervjuer sker löpande så skicka gärna in ditt CV och personliga uppgifter till info@goteborgslokaler.se . Det innebär att tjänsten kan bli tillsatt innan sista ansökningsdag.

Har du frågor är du välkommen att kontakta Bo Säljö på 0730-775977 eller Anders Rydholm (platsombud för Unionen) anders.rydholm@goteborgslokaler.se

Vi har redan gjort valet kring var vi vill annonsera tjänsten och undanber oss därför ytterligare annonsförsäljning.