Hjällbo Centrum galleriagången

Hjällbo Centrum – vi fortsätter trygghetsarbetet för torgets besökare och butiker

Mitt på Hjällbo Centrum ligger handelsfastigheten, vilken ägs och förvaltas av GöteborgsLokaler. Genom fastigheten går en galleriagång från vilken kunderna når flera butiker.

Vi vet att boende, besökare och butiker vill ha ett tryggt och säkert centrum. Men tyvärr får vi tydliga rapporter om att det förekommer handel med narkotika i gallerian vilket skapar en stor otrygghet både för besökare och butiker. Så vill vi inte ha det! Inte inne i vår fastighet. Ingen skulle tillåta att det säljs narkotika inne på ett sjukhus, i en skola eller på ett myndighetskontor.

Under åren har vi jobbat med flera olika metoder för att få bukt med narkotikahandeln. Vi kommer fortsätta att göra åtgärder och söka nya vägar för att förhindra skadegörelse, otrygghet och narkotikaförsäljning.

Alla skall våga gå och handla – det är vårt mål!

För mer information, kontakta Bo Säljö säkerhetschef GöteborgsLokaler, 031-335 01 08.