Foto: Robert Hörnquist

Nya butiker i Haga

På Kaponjärgatan, vid korsningen till Haga Nygata, har stadens möss fått tre nya butiker att göra sina inköp i. GöteborgsLokalers vd Robert Hörnquist passade på att besöka butikerna i helgen och lämna ett meddelande till de nya affärsinnehavarna.

­– GöteborgsLokaler välkomnar de nya handlarna i Haga. För att erbjuda dem vår hjälp och stöd har jag lämnat en skrivelse till dem. Det är vår förhoppning att de kommer att kontakta oss, så att vi till exempel kan ta med dem i våra olika aktiviteter i Haga samt erbjuda medlemskap i företagarföreningen, säger Robert Hörnquist.

Det rör sig om en skobutik, en MC-tillbehörs butik samt ett konstgalleri. Bakom de trevliga nya inslagen står konstnären Staffan Lindholm

– Jag gillar att hålla på och måla saker i miniatyr, det är något som jag har börjat med på ålderns höst, säger han i Göteborgs-Posten.

Det är inte första gången som miniatyrbutiker för möss har dykt upp. Malmö var först ut med butiker och restauranger i slutet av förra året. Näst på tur var Borås där en tygaffär och en antikhandel öppnade i början av september i år. Bakom de muskonstverken står konstkollektivet Anonymouse.