Fastigehten på Eketrägatan 3 där Läkarhus Kyrkbyn AB har öppnat.

GöteborgsLokaler välkomnar Läkarhus Kyrkbyn AB till Kyrkbytorget

Läkarhus Kyrkbyn AB är en vårdinrättning med vårdcentral och barnavårdscentral som drivs i privat regi och erbjuder primärvård på uppdrag av Västra Götalands Regionen.

- Vi är jätteglada att vi får in Läkarhuset Kyrkbyn AB som hyresgäst på Kyrkbytorget. De kommer att tillföra en efterfrågad service till närområdet, säger Fastighetsförvaltare Anne Rohman på GöteborgsLokaler.

GöteborgsLokaler ansvarar för uthyrningen av Bostadsbolagets fastighet vid Kyrkbytorget. GöteborgsLokaler arbetar aktivt tillsammans med övriga fastighetsägare med att utveckla Kyrkbytorget som ett vardagsnära torg för de boende i omgivningen.

- Kyrkbytorget är ett ikoniskt 50-tals torg på centrala Hisingen med inriktning på hälsa. Det känns därför extra glädjande att vi fortsättningsvis kan erbjuda de boende i området vård i närmiljön, tillägger Anne. Läkarhus Kyrkbyn AB stärker framgent Kyrkbytorgets hälsoinriktning och är ett bra komplement till det övriga vardagsnära utbudet på torget.

Kyrkbytorget är en lokal mötes- och handelsplats på centrala Hisingen knappt 15 minuter från centrala Göteborg. Torget har ett väletablerat och komplett utbud av dagligvaror, servicebutiker och övrig detaljhandel. På Kyrkbytorget finns ca 25 verksamheter etablerade.

För vidare information, kontakta:

Anne Rohman, Fastighetsförvaltare GöteborgsLokaler 031-335 01 34.

Hayder Al-Kattan, Verksamhetschef Läkarhus Kyrkbyn AB 031-393 98 00.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och offentlig verksamhet. Vi förvaltar 432 000 kvm lokalyta. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg. GöteborgsLokaler är en del av Göteborgs Stad.