Medborgarskolan hyr 1 500 kvm av Parkeringsbolaget i Haga

Parkeringsbolaget har genom GöteborgsLokaler hyrt ut 1 500 kvm i Haga till Medborgarskolan. Lokalerna kommer att anpassas för Medborgarskolans verksamhet.

– Vi på Parkeringsbolaget är mycket nöjda med denna uthyrning och hälsar Medborgarskolan välkomna till Haga. Medborgarskolan är en stabil hyresgäst som kommer att bidra till att bevara Haga som en levande och dynamisk stadsdel, säger Magnus Feldt, vice VD på Parkeringsbolaget.

Ulrika Drevhage, verksamhetschef på Medborgarskolan i Göteborg, är nöjd med det nya hyresavtalet.

– Medborgarskolan växer och vill ha verksamhet i en stadsdel med goda kommunikationer och en dynamisk miljö. Vi vill också teckna ett hyreskontrakt med en långsiktig och stabil hyresvärd, säger Ulrika Drevhage.

Uthyrningen är den första efter det utvidgade samarbete som tecknats mellan Parkeringsbolaget och GöteborgsLokaler, där GöteborgsLokaler svara för förvaltningen av Parkeringsbolagets kommersiella ytor. Medborgarskolan flyttar in i lokalerna den 1 april och kursverksamheten startar till höstterminen.

För ytterligare information:

Anne Rohman, fastighetsförvaltare på Förvaltnings AB GöteborgsLokaler Tel: 031-335 01 34

Fakta:

Parkeringsbolaget

Parkeringsbolaget bidrar aktivt till Göteborgs utveckling. Bolaget erbjuder hållbara parkerings- och mobilitetslösningar och arbetar för att främja nya resvanor. Utmaningen är att skapa en god ekonomi på lång sikt, för att kunna genomföra de nya parkeringsprojekten som Göteborg behöver för att skapa en hållbar stad öppen för världen.

Kommunala fastighetsbolaget GöteborgsLokaler förvaltar 478 000 kvm kommersiella ytor och erbjuder ett varierat utbud av lokaler för butik, kontor och lager. Bolaget utvecklar och förvaltar för en ekologisk, social och ekonomisk hållbar utveckling och samverkar brett för att skapa goda förutsättningar för lokalhyresgäster och en trevlig och trygg närmiljö för deras kunder.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och kommunal verksamhet. Vi förvaltar 478 000 kvm lokalyta. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg.