Nätverkande kurser vässar handlarna på Göteborgs stadsdelstorg

Nätverkande kurser vässar handlarna på Göteborgs stadsdelstorg

- Våra utbildningar har fått stor genomslagskraft och våra handlare uppskattar verkligen utbildningarna vilket vi kan se i de mycket höga omdömen kurserna får i utvärderingarna. Snittbetygen som handlarna ger kurserna ligger på 4,5 av max 5, vilket vi är mycket glada över berättar Åse Jendman, centrumledare på GöteborgsLokaler.

Vi började anordna inspirationskvällar i julskyltning och arrangera julskyltningstävlingar åt handlarna år 2008 och märkte att detta var mycket uppskattat. Därför utvecklade vi inspirationskvällarna till ett kursprogram och nu har vi kunnat erbjuda våra hyresgäster ett kompetensutvecklande kursutbud för tredje terminen i rad. Kurserna syftar till att inspirera och utbilda våra hyresgäster i olika ämnen som kan vässa deras butiker. Det kan till exempel handla om att inspirera handlarna i skyltningskreativitet, nya marknadskanaler och serviceanda, men även i ämnen som säkerhet och konsumenträtt.

Målet är att våra stadsdelstorg ska fortsätta att vara det självklara valet, som de nära handelsplatserna som underlättar göteborgarnas vardag. Vi har märkt att utbildningarna inte bara är utvecklande utan också leder till ökat nätverkande butikerna emellan, berättar Åse. "Utbildningar för dig som arbetar på Framtidens handelsplatser" arrangeras av GöteborgsLokaler och erbjuds alla handlare som är verksamma på företagets centrumledda handelsplatser och som är hyresgäster hos Framtidenkoncernen.

För vidare information, kontakta:

Åse Jendman, tel. 0705-14 12 71

På bilden ser vi Annika Brunander Sörensen från Gillgrens Dekor instruera handlarna i textning och skyltning.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och kommunal verksamhet. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg. Till största delen är fastigheterna byggda under 50-, 60- och 70-talet.