Nu vet vi vem som har den mest populära julskyltningen på Göteborgs lokala torg och handelsplatser.

Nu är den avgjord - GöteborgsLokalers julskyltningstävling 2011 - där handlarna på Göteborgs lokala torg och handelsplatser tävlar om vem som gör det mest populära skyltfönstret.Vinnaren blev Sintra konsthantverk galleri & butik på Landsvägsgatan.

- Å, vad roligt. Vann vi?! Tävlingen har verkligen engagerat folk, både oss "sintror" och kunder. Vi har fått många positiva reaktioner, jätteroligt!, säger Kerstin Paulsrud på Sintra.

I årets julskyltningstävling kunde allmänheten delta genom att "gilla" sin favorit på Facebook. Årets vinnare Sintra i Haga fick 358 gilla-röster. Totalt var det hela 1 396 personer som ”gillat” julskyltfönster och därmed röstat. 35 handlare var med och tävlade om att vinna ett eget omstylat skyltfönster. Tävlingen pågick 1-19 december.

- Roligt att det är en konsthantverksbutik som vinner. De är dessutom en butik som engagerar sig i företagarföreningen och deltagit i GöteborgsLokalers utbildningar för våra handlare, berättar Hagas centrumledare Anna-Karin Gmoser.

För vidare information, kontakta: Lise-lotte Cassel 0702-822929 eller Anna-Karin Gmoser 0705-141328

Julskyltningstävlingen är öppen för butiker som hyr lokal på GöteborgsLokalers centrumledda handelsplatser och är medlemmar i sitt torgs företagarförening/marknadsråd.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och kommunal verksamhet. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg. Till största delen är fastigheterna byggda under 50-, 60- och 70-talet.