Visa torgen från sin bästa sida med #finatorg

Visa torgen från sin bästa sida med #finatorg

De allra flesta av oss har någon form av relation till våra torg. Kanske gör vi många av vardagsinköpen på torgen eller så har vi ätit en bit mat i solskenet på någon av de fina uteserveringarna. Nu vill vi visa torgen från sina bästa sidor med hjälp av hashtaggen #finatorg.

GöteborgsLokaler uppmanar nu alla att visa sin bild av landets många torg. Bolaget hoppas kunna samla fina bilder och sköna historier under hashtaggen #finatorg.

– Sociala medier är det perfekta sättet att sprida sina tankar, säger Jonas Hernstig, kommunikatör på GöteborgsLokaler. Vi hoppas nu kunna få det svenska folket att visa upp vad de älskar med sina torg i både bild och text. Jag råder alla att stanna upp en liten stund och se sig omkring. Handelsplatserna har så mycket trevligt att erbjuda.

Oavsett om det handlar om en udda skulptur eller en vacker blomsterplantering så har alla landets torg något fint att visa upp och med hjälp av smarta telefoner är kameran aldrig långt borta. Så låt kreativiteten flöda. Skriv på Facebook om ditt senaste fynd i secondhandbutiken eller twittra om den goda pizzan på torgets restaurang. Men allra helst vi se Instagrambilder från landets alla fina torg. För faktum är att man ibland glömmer att se det vackra i vardagen.

Vill du också vara med och bidra med berättelser och bilder från landets alla fina torg? Tagga i så fall dina inlägg i sociala medier med #finatorg.

GöteborgsLokaler förvaltar kommersiella lokaler för butik, kontor och kommunal verksamhet. Vi förvaltar 484 000 kvm lokalyta. Samtliga lokaler och fastigheter är geografiskt placerade inom Göteborgs kommun och en stor del av lokalerna är koncentrerade kring stadsdelstorg.