​Golvföretaget KVM lyfter hållbarhetsfrågorna i Norrköping

Pressmeddelande   •   Nov 16, 2018 14:19 CET

Minimässa på Bankiren i Norrköping

Ett sjuttiotal lokala byggare, fastighetsägare och arkitekter samlades på Bankiren i Norrköping för att diskutera hållbarhetsfrågor i byggbranschen. Arrangör och initiativtagare var golvföretaget KVM Golventreprenad AB.

På scenen turades ett antal föreläsare om att belysa hållbarhetsfrågorna från olika håll. Generalsekreterare Karin Strömkvist Bååthe från nätverket Social Venture Network, berättade om hållbarhetsarbetets utveckling globalt sett.

Karin Swärd, Utredningsingenjör på Nodra, Linda Apelgren, Planarkitekt och Karin Jonsson, Kommunalråd, båda från Norrköpings kommun, berättade om sina hållbarhetsarbeten och framtida krav.

Lars-Åke Lidén, VD på Golvkedjan, berättade om hur golvföretag kan hjälpa sina kunder att nå sina hållbarhetsmål. Tre framstående materialleverantörer, Tarkett, Forbo Flooring och Sika, presenterade sina arbeten och visade sina mest hållbara produkter i form av en minimässa.

-Hållbarhetsfrågor är uppenbarligen hett här i Norrköping, eftersom så många kommer till vår dag, berättar en nöjd Daniel Johansson, en av ägarna till KVM Golvkentreprenad och fortsätter:

-Det känns väldigt bra att ta initiativ i en sådan här fråga. Vi blir alla både klokare och hållbarare när vi jobbar tillsammans här i Norrköping.

Vill du få kontakt med KVM Golventreprenad eller Golvkedjan?

Ring:

Daniel Johansson, VD på KVM Golventreprenad, 070-812 35 37, daniel@kvmgolv.se

Lars-Åke Lidén, VD på Golvkedjan, 070-816 64 67, lars-ake.liden@golvkedjan.se

Golvkedjan AB ägs av 46 golv- och plattsättningsföretag, finns på 70 platser över hela landet och samarbetar med branschens bästa materialleverantörer. Vi tar ansvar för hela processen, från produktval och installation till trygghet och garanti under hela materialets livslängd. Läs om vårt hållbarhetsarbete!

Kommentarer (0)

Kommentera