Sveriges längsta loppis längs Göta kanal ännu större

Sveriges längsta loppis längs Göta kanal ännu större

Lördagen den 10 maj arrangeras Sveriges längsta loppis längs Göta kanal för andra året
i rad. I år finns loppisarna på inte mindre än 13 platser längs hela Göta kanal, från Mem till Sjötorp. Nu hoppas arrangörerna att 2014 års loppis blir lika välbesökt och att loppisen blir ett återkommande evenemang längs Göta kanal.

Lördagen den 10 maj kommer tusentals besökare få möjlighet att göra loppisfynd längs Göta kanal. Med 13 arrangörsorter från Mem i öster till Sjötorp i väster sträcker sig loppisen längs hela den 19 mil långa kanalsträckan. Sveriges längsta loppis är ett evenemang som anordnas av företagare inom företagsnätverket Officiell Partner Göta kanal.

– Sveriges längsta loppis blev förra året ett väldigt lyckat evenemang. Vi lyckades tillsammans med företagen starta igång något som uppskattades av alla besökare.  Nu fortsätter vi och förhoppningsvis kommer Sveriges längsta loppis bli ett återkommande inslag i svenskars almanackor, säger Anna Meyer, Marknads- och Informationschef på AB Göta kanalbolag.

Sveriges längsta loppis arrangeras på följande platser lördagen den 10 maj

Västergötland:

• Sjötorp, Kanalkrogen och Café Baltzar
  • Hajstorps Slusscafé
  • Töreboda, Café Visthuset
  • Jonsboda Camping
  • Wassbackens Camping
  • Forsviks sluss, Sköna Rum
  • Karlsborgs Camping

Östergötland:

• Kanalmagasinet i Mem
  • Brådtom sluss
  • Norsholms gästhamn (Bondromantik och Kapten Bille's)
  • Bergs slussar, parkeringen
  • Borensberg, Glasbrukets Vandrarhem
  • Motala gästhamn och Motala Verkstad (Café Mallboden)

Anna Meyer, Marknads- och Informationschef, AB Göta kanalbolag,
tel dir/mobil 0141-20 20 57, anna.meyer@gotakanal.se

Anders Donlau, VD, AB Göta kanalbolag,
tel dir/mobil 0141-20 20 60, anders.donlau@gotakanal.se

För mer information om Sveriges längsta loppis längs Göta kanal och alla arrangörsorter se: http://gotakanal.se/Sveriges-langsta-loppis/

Officiell Partner Göta kanal är en kvalitetsstämpel och företagsnätverk för företag inom besöksnäringen längs Göta kanal, där 40 företag ingår.

Göta kanal är öppen 5/5-28/9 2014.