Pepperland: Per Umaerus, Per Wockatz, Benny Karlsson, Olof Bengtsson, Mikael Isacson, Stephen Sahlin. Foto Aorta.

Pepperland spelar och Adde Malmberg guidar – hela ”Sgt. Pepper” live på Stora Scen

Under tolv konserttillfällen hyllas nu ett av The Beatles mest nyskapande album – hela Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band spelas live av ”världens bästa Beatlestolkare”, Pepperland.
Adde Malmberg guidar publiken genom musiken, Beatles och tiden tillsammans med en rad olika gäster, som alla är runt 64 år. When I’m Sixty-Four
! Första gäst ut är Marika Lagercrantz. Premiär 21 september.

I år är det 50 år sedan The Beatles legendariska och banbrytande LP släpptes. Låtar som With a Little Help from my Friends, Lucy in the Sky with Diamonds och A Day in the Life erövrade västvärlden. Pepperland spelar plattan från första till sista låt när Göteborgs Stadsteater firar jubileet.

– The Beatles var mina första stora idoler och LP:n Sgt. Pepper´s Lonely Hearts Club Band var den första skiva jag köpte själv för mina egna pengar. Jag var tolv år och minns tydligt känslan. Ingen annan skiva har haft samma betydelse för mej som Sgt. Pepper, säger Adde Malmberg.

Gäster
21, 22 september: Marika Lagercrantz, skådespelare, regissör
23 september: Janne Josefsson, journalist, programledare
26 september: Robert Aschberg, journalist, programledare, tv-producent
27 september, 22 oktober: Ebba Witt-Brattström, författare, litteraturprofessor
14, 15 oktober: Johan Ulveson, skådespelare, komiker
20 oktober: Ingrid Norrman, journalist, kultur- och nöjeschef på GP
21 oktober: Nina Bondeson, konstnär
25, 26 oktober: Mats Ronander, rocksångare, gitarrist, kompositör
(Med reservation för ändringar.)

Pepperland är ett svenskt band som startade 2005 och som har rötterna i den tidigare gruppen Lenny Pane. Bandet spelar uteslutande musik av The Beatles och har en stående inbjudan till Liverpool Week – som äger rum sista veckan i augusti varje år. Under en spelning i Liverpools konserthus, blev Pepperland utnämnda till ”världens bästa Beatlestolkare”av den legendariske Beatlesproducenten George Martin.

Adde Malmberg blev genom tv-serien Släng dig i brunnen känd som ståuppkomiker i hela landet. Som skådespelare har han bland mycket annat spelat Harold Nichols i The Full Monty och Sir Lancelot i Spamalot på Nöjesteatern och Oscarsteatern. Adde Malmberg har också regisserat en lång rad revyer, krogshower, kabaréer och teaterpjäser. Han är även verksam som översättare av dramatik. Spelåret 2016-2017 regisserade Adde Malmberg succén Var god dröj! på Göteborgs Stadsteater.

Sgt. Pepper’s Lonely Hearts Club Band
Urpremiär 21 september på Stora Scen

Musik av The Beatles
Konferencier: Adde Malmberg