Upper House Dining är "Årets Serviceupplevelse"!

Upper House Dining har fått  utmärkelsen "Årets Serviceupplevelse" i White Guide 2014.
- Fantastiskt bra och helt otroligt roligt - vilket team Upper House består av, säger Krister Dahl, Executive Chef på Gothia Towers och Upper House.

Varje år korar White Guide Sveriges bästa restauranger och hyllar landets största restaurangupplevelser genom priser i  olika kategorier. Måndag 3 mars korades vinnarna under White Guide-galan som tog plats i Stockholm
I år vann Gothia Towers systerhotell Upper House restaurang "Årets Serviceupplevelse".

Med utmärkelsen "Årets Serviceupplevelse" premieras en restaurang som bidragit till att föra restaurangkulturen framåt. Omhändertagandet av gästen, kunskap om mat och dryck, matsalsarbetets upplägg och servicearbetets genomförande liksom rätt tonträff i tilltal, från bordsbokning till avtackning, är alla viktiga moment i en stor serviceupplevelse.
Upper House Dining vann denna fina utmärkelse med motiveringen:
"För ett ambitiöst omtag i ett ultraklassiskt serviceupplägg – som väcker upp, definierar om och gjuter ny energi i traditionella och delvis avsomnade serviceinslag – baserat på gedigen kunskap och levererat med värme, lyhördhet och humor."
- Fantastisk roligt att vår satsning uppmärksammas! Vi öppnade i september förra året och har sen starten arbetat hårt för att ni våra mål - detta bevisar att vi satsat helt rätt - våra gästers helhetsupplevelse har varit vårt fokus, säger en glad Krister Dahl.

Upper House Dining är även på delad 10:e plats i årets White Guide för Internationell Mästarklass, bäst i Göteborg. Trots att restaurangen bara har varit öppen i i drygt 6 månader.

Förutom vinsten i "Årets Serviceupplevelse" var Upper House Dining även nominerad till "Årets Stjärnskott" samt "Årets Vinupplevelse".

För mer info: www.whiteguide.se

Krister Dahl, Executive Chef Gothia Towers & Upper House
Tel: 031-750 89 35
Mail: krister.dahl@gothiatowers.com

Daniel Stenbäck, VD Gothia Towers
Tel: 031-750 88 99
Mail: daniel.stenback@gothiatowers.com

Fakta Upper House
I september 2013 öppnade Gothia Towers 5-stjärniga systerhotell Upper House med rymliga rum och sviter, en Spa- & Relaxavdelning på 3 våningar och med en restaurang som siktar mot stjärnorna: Upper House Dining – beläget högst upp i Gothia Towers mittersta torn.
www.upperhouse.se

Fakta White Guide
White Guide skapades 2004 – i år är det dags för den tionde upplagan av White Guide.
White Guide är den enda heltäckande restaurangguiden i Sverige som utvärderar den svenska restaurangscenen med journalistisk integritet. Genom White Guide har Sverige fått en guide på högsta internationella nivå, en självklar auktoritet i restaurang-Sverige.

• white guide
  • krister dahl