NCC Luleå, NCC Malmö och Johnson & Johnson nominerade till Sveriges snyggaste kontor

I Sveriges Snyggaste kontor, en årlig tävling som fokuserar på att visa smarta och snygga kontor, är återigen flera projekt där GoToWork har haft större uppdrag nominerade. NCC Luleå, NCC Malmö och Johnson & Johnson har samtliga förändrat både arbetsmiljö och arbetssätt till aktivitetsbaserat. Tävlingen avgörs på Fastighetsmarknadsdagen i november och omröstningen är pågående.

NCC Luleå har omdefinierat ett traditionellt cellkontor till ett kontor som bättre stödjer deras verksamhet och är idag det första kontoret i Norrbotten som utgår från aktivitetsbaserat arbetssätt. GoToWorks uppdrag bestod i tidiga skedet av behovsanalys och arbetsplatsstrategi. I nästa skede av uppdraget låg projektledning för delprojekten inredning och flöden samt förändringsledning.

NCC Malmö flyttade till den mycket intressanta stadsdelen Hyllie in i ett nytt kontor som uppnår miljöklassen Breeam Excellent. I samband med detta utvecklade man både sin kontorsmiljö och sitt arbetssätt. Kontoret har utvecklats utifrån en tydlig arbetsplatsstrategi och främjar idag en utveckling av nya sätt att arbeta.

Johnson & Johnson samlokaliserade sina tre kontor till ett nybyggt gemensamt kontor i Ulriksdal. Kontoret, OneStockholm, är planerat för att skapa samarbete och kunskapsöverföring över gränser inom organisationen och som ett led i att vara en hälsofrämjande arbetsplats.

-GoToWork har varit en viktig spelare i arbetet med att förbereda, kommunicera och skapa förståelse för våra medarbetare under vår resa till nya kontoret, säger Joachim Boëthius, Facility Manager Nordics, Johnson & Johnson. Idag är vi alla under ett och samma tak, mycket nöjda med resultatet.

Tidigare har kontor som Svensk Byggtjänst (2015) samt Arcona och Exengos (2014) varit nominerade där GoToWork haft omfattande del av uppdraget. Arcona och Exengos nya kontor vann Sveriges snyggaste kontor 2014. I det projektet hade GoToWork uppdraget att leda arbetet med arbetsplatsstrategi, flyttprojektledning samt förändringsledning.

För mer information kontakta:
Karin Ståhl, Partner, GoToWork, e-post karin.stahl@goto.work, tel +46 70 621 31 50

• ncc
  • johnson & johnson
  • lokalnytt
  • fastighetsmarknadsdagen
  • sveriges snyggaste kontor
  • karolina mölldal
  • hyllie
  • breeam
  • arbetssätt
  • aktivitetsbaserat arbete

GoToWork genomför tillsammans med våra kunder projekt och processer som utvecklar arbetssätt och arbetsmiljöer. Genom systematiska metoder och ett genuint hantverk inom process- och projektledning guidar vi våra kunder till ett unikt koncept, genom de fyra flöden som krävs för att nå framgång i en hållbar värld; Beteenden, Digital miljö, Fysisk miljö och Service.