Cadierbaren nominerad som Bästa Bar i Gulddraken

Cadierbaren kan bli utnämnd till Bästa bar!

Våren 2018 tog två av Sveriges mest välkända bartenders, Emil Åreng och Christian Grevius, över ansvaret för Cadierbaren på Grand Hôtel. Och det har visat sig vara en bra kombination då Cadierbaren har blivit nominerade till DN:s Gulddraken i kategorin Bästa bar 2019.

Nomineringen lyder:

Cadierbaren är en institution på Stockholms barscen som alltid levererat service i högsta klass och habila cocktailklassiker. Under det gångna året har den fått ett dryckesmässigt ansiktslyft. Med två av landets främsta bartenders som nya barmästare, har en innovativ signaturmeny skapats – innehållande allt från norrländska cocktails med sockerlag på västerbottensost till styvare dryck med smak av fransk äppelpaj. Varje glas serverat med sprudlande historier och en twist av humor.

Cadierbarens cocktailmeny är baserad på Régis Cadiers, Grand Hôtels grundare, resa från Frankrike, via Ryssland, till Sverige. Menyn är uppbyggd utifrån ett klassiskt MixMax-spel där varje bricka representerar en drink.

-Det är jättekul att vi blivit nominerade till Gulddraken! Speciellt i år efter att vi gjort om drinkkonceptet i Cadierbaren och vi sett att de nya drinkarna har blivit väldigt uppskattade, säger Karl Persson, Food & Beverage Manager