Första Yogaeventet i Vinterträdgården

Söndagen den 20 oktober förvandlas den historiska Vinterträdgården för första gången till ett yogaevent. Vinterträdgården är en av Stockholms modernaste evenemangslokaler med avancerade ljud – och ljuslösningar och en imponerande projektionsvägg.

Denna praktfulla lokal kom till i början av 1900-talet då dåvarande hotelldirektrisen, Wilhelmina Skogh, skapade en grönskande året-runt-trädgård i kyliga Stockholm. 2017 byggdes Vinterträdgården om till Sveriges mest moderna fest- och konferenslokal med skräddarsydda ljud- och ljuskoncept, flexibla scenlösningar, en effektiviserad upp- och nedriggning samt drygt 1000 m2 projektionsyta med 360° videomapping. Vinterträdgårdens innertak är utrustat med teknik som kan skapa illusionen av dagsljus – en nostalgisk flirt till den tid då man kunde strosa runt bland växterna under Vinterträdgårdens glastak. Ytan utgörs av totalt 800 kvadratmeter med plats för 120 till 800 personer.

Yogaeventet är det första som hålls i Vinterträdgården och är designat som en totalupplevelse – en halv dags retreat i hjärtat av Stockholm. Eventet genomförs av Furö Studios i samarbete med Grand Hôtel och Filippa K Soft Sports. Eventet leds av den internationellt erfarne och passionerade yogaläraren Frida Starvid, och det ackompanjeras av en live DJ och en unik ljusshow. Det bjuds på meditation, strong flow, smoothies och finger foods. Filippa K Soft Sports kommer också att finnas på plats.

Entrén öppnar 09:30 och själva eventet startar klockan 10. Anmälan görs här och biljetterna kostar 495 kronor.

Mer information:
- Entré till Vinterträdgården sker från Stallgatan 6
- Yogamattor tillhandahålls av Furö Studios
- Tillgång till omklädningsrum och garderob, men inga duschar eller skåp
- Biljetterna är ej återbetalningsbara

Om Furö Studios: Furö Studios är en designstudio som skapar och producerar både events och yogaprodukter av högsta kvalitet. Furö Studios är Stockholms-baserat, och drivs av Frida och Jesper Starvid, båda passionerade arkitekter och yogis. Läs mer på Furö Studios hemsida: ww.furostudios.com