Fotograf: Andy Liffner

Grand Hôtel byter huschampagne till Ruinart

Från och med januari 2019 är premiumchampagnen Ruinart ”R” Brut hotellets nya huschampagne och finns att beställa både på glas och flaska.

Champagnehuset Ruinart har i snart 300 år levererat förstklassig champagne världen över. Ruinart ”R” Brut är ett perfekt balanserat vin – fräscht och fruktigt med smakfulla aromer av päron, hasselnöt och mandel.

– Vi är väldigt nöjda med vår nya huschampagne Ruinart ”R” Brut och leverantören Moët Hennessy. Vi har haft samma huschampagne i över ett decennium och nu var det dags att byta. Valet var enkelt, då Ruinart ”R” Brut är en av favoriterna i vårt utbud. Dessutom harmoniserar det väl med Grand Hôtels klassiska och samtida profil, säger Grand Hôtels källarmästare Karl Persson.

Ruinarts champagner är mycket uppskattade världen över och älskade av sommelier och vinkännare. Varje år arrangerar Ruinart sommeliertävlingen Ruinart Challenge runt om i världen. Nästa år står Sverige värd och den nordiska tävlingen kommer att hållas i Grand Hôtels vackra lokaler, där de främsta sommelierna från Sverige, Norge, Danmark och Finland kommer att tävla.

Välkommen in för att avnjuta ett glas!