Julbordet är här!

Julbordet är här!

Steget från vårt uppskattade smörgåsbord till vårt dignande julbord är inte långt. Under hela december dukar Verandan upp ett julbord, som bjuder på alla de rätter som hör till en riktig, svensk jul.

På Grand Hôtel har vi dukat upp vårt eget, traditionella julbord sedan första början. För oss är julbordet en svensk klassiker att värna om. Skinkan har sin självklara plats, men här finns även revbensspjäll, sillsallad, vår egna snaps 1874, rödbetssallad, grisfötter, syltor, knäck och julgodis – allt tillagat i vårt eget kök.

Vårt julbord serveras på Verandan men vi erbjuder även sittningar inne i Vinterträdgården i samband med julshowen. Det går också bra att njuta av julbordet på självaste julafton och juldagen. Då har vi tre sittningar: klockan 12.00, 15.30 och 19.30. Att äta julbord hos oss med familj och släkt brukar vara ett uppskattat inslag. Hos oss slipper man stå i köket i flera dagar och kan istället fokusera på att umgås. Man slipper också äta rester fram till nyårsafton!

- I samband med jul är det många som känner att det är ett måste att få äta ett klassiskt svenskt julbord och det är precis vad vi vill erbjuda våra matgäster. Allt tillagat med ett genuint hantverk och med stor finess. Något vi är extra stolta över är vår egen Grandsill som alltid uppskattas av våra gäster, berättar Karl Persson, restaurangchef på Verandan.