Gray´s American Stores följer Supertaster

Gray´s American Stores jakt på innovativa mattrender trappas upp ytterligare nu när de regelbundet följer Supertaster, en trendkänslig matspalt som skrivs av James Norton i Usa. I Supertaster skriver James regelbundet om alla nya matprodukter innan de ens hunnit ut i butik.

Gray´s Vice VD Håkan Eriksson tycker att Supertaster är en spännande informationskälla för företaget:

- Vi ser det här som en lysande möjligt för oss att vara ständigt uppdaterade med alla nya produkter som släpps i Usa. I kombination med matmässor och ett gott samarbete med vår huvudleverantör, så blir det här ett sätt att hela tiden ligga steget före.

James ägnar mycket tid åt att analysera produkters innehåll och förpackningar. Hans redogörelser uppskattas och får många kommentarer från fans som följer hans upptäcksfärd genom amerikanska läskedrycker, öl och snacks. Det bjuds på en hel del humor på köpet, produkttips har aldrig varit så här skojiga förut.

James Norton har tidigare arbetat som politisk korrespondent i Mellanöstern, varit grundare för nyhetssidan Flak och skriver regelbundet för matsajten Chow. Han är aktuell med den egna matsajten Heavy Table, och kommer att släppa en bok under hösten " The Master Cheesemakers of Wisconsin" som kärleksfullt följer små osttillverkare från mejeri till butik - smakerna, historierna och människorna bakom produkterna.

- James är en kille med båda fötterna på jorden som uppfattar nya trender snabbt, fast med en lagom nypa salt.  Det är en intressant kombination som gör honom desto mer trovärdig, säger Håkan Eriksson.

För mer information gå till: www.grays.se  www.foodhappy.blogg.se

maila: emily@grays.se

• Mat, dryck