Gray's American Stores förser Nordiska marknaden med Hansen's Natural Cane Sodas, läskedrycken passar medvetna konsumenter som vill undvika tillsatser och onödigt socker. Hansen's Sodas är ett företag med anor från 1930-talet med ett enormt utbud, och är redan känt i hela Usa som företaget med "Natural Sodas".

Jonas Jacoel, försäljningschef tycker produkten fyller ett stort behov:

- Själva konceptet med Äkta Vara och renare produkter växer allt större här hemma och vi ser att efterfrågan på nyttigare läsk är enorm - konsumtionen av läsk växer ju men folk vill undvika onödiga tillsatser och socker. Ny forskning har visat att barn som dricker mycket läsk med majssirap i får högre blodtryck redan innan de nått tonåren, så Hansen's Natural Cane Sodas med rörsocker är ett mycket hälsosammare alternativ. Dessutom smakar Hansen's så mycket bättre än många andra läskdrycker.

- Det är en unik upplevelse, varje smak är så specifik och ren att man verkligen känner att fruktläsken smakar ren frukt och inte en massa smakförhöjande tillsatser som lurar tungan, säger Emily Gray PR-ansvarig på Gray's.

Håkan Eriksson, Vice VD på Gray's fortsätter:

- När man knäcker upp en burk läsk med fruktsmak, så vill man ju uppleva frukt, lite sötma och lagom mycket kolsyra. Föreställ dig smaken av ren mango och apelsin, det är precis det du får när du dricker en klunk Hansen's. Vi har länge letat efter ett märke som kan leva upp till de krav som ställs på butiker och på oss som leverantörer- nämligen att produkterna ska vara naturliga och utan tillsatser,

Sortimentet finns redan nu i lager och kommer att levereras ut närmaste veckorna, utbudet kommer förmodligen att utökas med fler smaker och varianter under kommande året.

www.hansens.com

• hansen's
  • läskedrycker med rörsocker
  • naturliga läskedrycker